Wednesday, February 18, 2009

属于我19岁的第一天!

那天的一整天。。有点郁闷!每次我生日时,都是HIGH到不懂自己在开心什么。。我想你们也懂!在上上上一片有说嘛!不过在前两篇中的照片,大家都有些概念了吧!





我带着很疲惫的身子慢慢步行在路上。。有种莫名想哭泣的感觉!因为在上班无意间看到中国儿童被虐待的片段。。尤其是没了父母,我呢?!怎么开心起来?!而且前一天听人倾诉。。一时心情低落吧!可是还得“开心些”,不然晚上会被朋友们发现。。不过其实真的很忙!(For Cath: I walked to home slowly with tiring..got a feeling like to cry..Because i've watched a video clip that about abuse children at China..and before that day(15/2), my friend was told me about family problem ..mood very down..I got to show that im happy on the day..But actually that day i really very busy..)







走着一下就回到家,打算了,要收房间,加上打扫什么的。。预备下“你们”来。。心想一定迟到的。。我又不是开派对什么的。。只是请你们来吃寿面嘛。。还记得发了封简讯给元杰如何通过保安。。想简单点过我的生日!(For Cath:Sekejap saja saya sampai rumah..i've already plan that want to clean up my bedroom ,prepare sekejap, before you guys come..i think that u guys will be late..because im not open party or what,just want to invite you guys come to share my tradisi together.. and remember that i've been sent a message for guan kiat that how to come over the guard house..think that easy sikit in my BD)







到了家,看到客厅的布置就很好奇了。。应咏说:“俄?你的朋友们刚布置了回去,他们说冲凉一下再来,你回来时没看见他们吗?”我说没有呀。。就看到家里做么这样子去?!就没有想那么多。。只想冲凉快快收房间。。(For Cath:Sampai ke rumah..saw the decoration in my house..felt so curious..ing yong said:"Ei?your friends decorate those just now,they say go back to take a bath then come again,u dint see them when u come back?" I answered nope..then think again why my house will become like this?but i dont think too much,just want to take bath faster then clean up my bedroom..)







一开门进去!就看到碧颖拿着相机,暗暗的。。而且很热。。开灯看到所有人,没有所有啦。。那个大胆的惠盈还睡在我的床铺上!我整个人傻掉。 害我有点哀伤的眼泪飞回去!我的房间给他们用便利贴黏完。。那晚算了!一共是89张。。在叮咛着我。。哈哈!还有气球等等。。从来没有人擅自这么利害,敢进我的“老鼠窝”。。惠盈另当别论!我万万没想到有这样的意外惊喜!他们三点半就来啦?!!呵呵。。我很像在做梦一样!看到又一张无聊,字又丑的便利贴,我感受到他们所花的心思。。好想哭,可是不好意思啦!哈哈。。他们精心弄的叻!舍不得拆下来。。弄到我的房很像新婚房那样!!所以现在都还没拆半样~嘻嘻!(For Cath:When i was open my bedroom door,i alraedy saw Catherine take video le,very dark de!and hot also..i open the bulb,saw all peoples..not all la..how dare the michelle,slept at my TILAM..I've stunk in the moment..my sadness fly away le..my whole room paste with the stick note pads..i've count its..all are 89 sheets!Write many about my "personal things".Lolz.. Got balloons also..Never have so many people will go in my room without my permission~except that michelle..I never think that i will have a BIG surprise in my BD that day..They came about 3:30pm..?!hehex!Just like im in dream..When i saw the all lame and the writing not very nice de stick note pads,i can feel their sincerity.. wanna cried..but very paiseh la!haha!They write de boh..until now,i not yet take those stick pads down.. hehex!)







除了这些,蛋糕又那么大!礼物一连看过去都是很贵的吧!晕~过后!更加惊喜。。有人按门铃。。以为隔壁的小孩又再玩了。。应咏说:“过来,有POSLAJU要叫你签收。。”我笨笨的出去咯结果给两个“独中女人”吓一下。。她们很有心也是。。很感动!拿着蛋糕来。。六点放学的,七点又要去补习。。可是她们还是来了。。嘻嘻!梨菁在去年我在外时第一个发信息祝福我的。。结果,害她们补习迟到了。。(For Cath:Except that,the cake was very BIG..and the present also very expensive gua..*pensang*!and then, surprise again..got somebody "ding dong" the door..^^i thought that is my neightbours did it..ing yong said:"come,is POSLAJU,want you to sigh.."I noob noob de..go out loh..kena takut oleh the 2 ladies from school..they also very "got heart" lah..so touch..they bring the cake come..finished their class at 6pm ..and then got tuition at 7pm..but they come too..hehex!last year,vivian was the first person sent the blessing to me by sms..then,make their late le..)






一年比一年惊喜!那晚我连睡觉都会笑。。呵呵!我很感恩(gratefull heart)这阿爸父的恩典。。我收到了!谢谢。。我的朋友们。。虽然很幼稚(childish)?呵呵!!!!但是,可以触(touch my heart)到我的心。。虽然我的表面是很冷的。。是很酷(cool)的。。但是,我的心是很脆弱(weak?)的哦!很容易受感动(easy kena touch)~哈哈!谢谢惠盈,碧颖,元杰,泽勇。。这么早来我家预备,和写那89张的便利贴(the stick nate pads)。。谢谢玮婷虹霓,你们来凑热闹一下。。哈哈! 谢谢梨菁玲玲,你们的冒险和给的意外惊喜。。谢谢嘉丽可月ALVIN,送的小蛋糕。。谢谢美莺带我去看喜剧和吃晚餐。。谢谢恩惠煮的意大利面。。谢谢其他弟兄姐妹们的信息祝福。。(For Cath:I think this passage you understand lah..if i write it,sure will sleep de..hehex!!but got translate some for you^^)






还有。。我的妈妈and我的爸爸。。2009年2月16日是他们的结婚20周年纪念日!老了。。愿神保守他们。。







我的小学朋友们,你们给了我难忘的19TH生日。。我没什么回礼。。有~可是怕吓到你们!







MUACKSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!^^






小学好朋友的礼物。。那颗紫色的牙齿是惠盈的!!^^




From someone~Lolz

No comments: