Saturday, March 28, 2009

Cherish Your Mom!

我今早没有去晨祷,可是,我却在我的床边跟我的阿爸父“约会”。。原本应该是有去的。。要预备好了。。可是胸口就是那么的痛和阻塞。。几乎让我差点失去意识!所以只有叫可月醒,过后就在自己床边晨祷!一小时,我自动的倒回去睡觉了。。哎哟!还记得自己在一小时里干嘛啦。。吃了5粒的药,现在比较好了。。只是头会晕晕的!


昨晚有练过敬拜赞美了,真的是还蛮有高难度下的!我应该是乱敲一场吧~hoho!希望明天圣灵会教我怎么去配合。。“青,站出来!Go! Go! Go!”。。我们今年的自己的主题。。而,年会定下的主日题为『世界因你我而不一样』。。伟大的题目!=.=昨晚跟惠盈去元杰家“消遣”时间。。凯茜也在啦。。十一点多时,我们观赏回以前的点点滴滴照!真的是笑翻啦!原来那时大家都好笨。。丑态也一大堆。。受不了的~


今天下午没有凯旋练唱。。然后2点有敬拜赞美练习。。和佳盈配搭。。不是很容易。。因为她的节拍会忽然间变得很快很快。。不懂要怎么追。。昨晚是惠盈,那个人,当然容易。。我都知道她弹琴的STYLE了。。嘿嘿!可惜,如果是她弹的话只能第一场。。嗨~我还真的是PAI MIANG(不好命)。。


今晚有彩排咯!还有啊~今晚要停电一小时也。。我在想要不要这么听政府的!看情况吧~不是很想关。。怎么节省要用这个方法呀。。真是搞不懂他们在做么。。对我的小瓜们有些的亏欠。。我已经放他们很久了。。如今!剩下一两个练习,怎么会来得及?靠主得胜吧!还要教少团的“祢的爱”。。晕!


耶耶!!六月的10周年中学生生活营感嗯晚会即将来临!下个拜五,将有今年第10届的筹委复选~我们老辈将去KEPO。。呵呵!没有啦。。就像交代事情一样,不然的话像以前那样!大家进去就是blur blur的。。烦也!哈哈!!我昨晚三点多才睡觉。。今天有点熊猫的气势~.~


现在有两位的女清洁工人在那边Lu上Lu下做打扫。。老板请来的。。可是我变得有点像老板。。因为要使唤她们。。我当然没那么坏啦!!还叫她们休息吃饼干。。哎哟!我想帮忙,她们一直:“tidak perlu,tak apa..."真的是不好意思呢!觉得她们好辛苦哟。。每天都要干这种粗活。。不过她们在社会可是很有贡献的哦!没有她们,我无法想像现在的社会。。。。。。。


好了!好像罗嗦了点!嘿嘿。。我还没有碰见那个余思薇小姐。。明天可以看到她了。。可是涵涵明天要走了!忽然间很想跟某人说话,可是又不知道要说什么!呵呵。。算了,反正他现在在睡觉!*shy*


CHERISH YOUR MOTHER, NO MATTER WHAT!
My mom only had one eye. I hated her...
she was such an embarrassment.She cooked for students & teachers to support the family.There was this one day during elementary school where my mom came tosay hello to me.
I was so embarrassed.
How could she do this to me?I ignored her, threw her a hateful look and ran out.The next day at school one of my classmates said, 'EEEE, your mom onlyhas one eye!'I wanted to bury myself.
I also wanted my mom to just disappear.I confronted her that day and said, ' If you're only goanna make me alaughing stock, why don't you just die?'
My mom did not respond...I didn't even stop to think for a second about what I had said, because I was full of anger.I was oblivious to her feelings.I wanted out of that house, and have nothing to do with her.
So I studied real hard, got a chance to go abroad to study.Then, I got married.I bought a house of my own.I had kids of my own.I was happy with my life, my kids and the comforts, Then one day, mymother came to visit me.She hadn't seen me in years and she didn't even meet hergrandchildren.
When she stood by the door, my children laughed at her, and I yelled ather for coming over uninvited.I screamed at her, 'How dare you come to my house and scare mychildren!'GET OUT OF HERE! NOW!!!'
And to this, my mother quietly answered, 'Oh, I'm so sorry.. I may havegotten the wrong address,'and she disappeared out of sight.One day, a letter regarding a school reunion came to my house.So I lied to my wife that I was going on a business trip.
After the reunion, I went to the old shack just out of curiosity.My neighbors said that she died.I did not shed a single tear.They handed me a letter that she had wanted me to have.
'My dearest son,I think of you all the time. I'm sorry that I came to your house andscared your children.I was so glad when I heard you were coming for the reunion.But I may not be able to even get out of bed to see you.I'm sorry that I was a constant embarrassment to you when you weregrowing up.You see........when you were very little, you got into an accident, andlost your eye.As a mother, I couldn't stand watching youhaving to grow up with one eye.So I gave you mine.I was so proud of my son who was seeing a whole new world for me, in myplace, with that eye.With all my love to you,Your mother.

No comments: