Saturday, September 25, 2010

不是想象的那么简单

Saya memang tak suka orang selalu berlakuan sangat memahami dengan saya.Apa yang saya sedang fikir,tak tentu yang kamu memahami.Kalau nak cuba memahami,tolong senyap dan dengar saja apa yang saya mahu memberitahu.

Saya belum lagi nak menjelaskan,kamu orang sudah mula membantah apa yang saya mahu menjelaskan,apa madsud macam ini?Selalu buat orang kecewa.Jangan sesekali ingat apa yang kamu orang buat senang untuk saya berharu.Semua ini kerana perselisihan. Tak faham langsung.

Jangan sesekali pakai perkataan yang mudah melukakan hati dan emosi orang,sangat benci bagi saya. Tak senang untuk dengar,jadilah kamu selalu cakap saya tak dengar. Tetapi saya tetap meneruskan terhadap impian saya seterusnya.

Tidak mudah untuk saya selalu menstabilkan emosi saya sendiri dengan tenang. Kadang-kadang saya ingat sendiri sudah menjangkit sakit jantung,pun harap ia dapat menjadi benar. Tetapi sekarang demi misi yang penting,demilah kejayaan itu,saya terpaksa menghadapi apa yang berlaku dihadapan dengan tabah.

Terdidik sejak mula,saya akan terus berdoa untuk semua. Saya betul-betul harap kamu orang faham dan memahami.Kerana saya anggap kamu ni penting bagi saya.Mengakhiri semua telah dibuat oleh kamu boleh?

Hari ini saya tidak kerja,tetapi perlu habiskan kerja yang disuruh oleh tauke. Memang banyak betul,tetapi telah habiskan setengah semalam. Malam ini ada fellowship dengan Gereja Chin Sheng. Haraplah hari ini makin bagus!

No comments: