Saturday, September 4, 2010

无论怎样


我这几晚都还蛮早睡的。思考了你们每个人所说的话。眼泪不禁的流下。我其实还是很难受,我还是无法去控制我的情绪。我对那类的问题还是那么的敏感,怎样叻?跟他们一起我就觉得自我多了。因为大家都是工作者,在那里没有人会问我为什么不要读书?因为大家的原因都大同小异。逼不得已,是你们不会懂的。


原来你们还是很反对的,但我都没有去提了,为什么还要在无意间的又发怒伤害我?你们是我最亲的人。那一刻真的很想幢墙,就差那么一点。我想讲,要是我真的不替你们想的话,我早已经不在这里了。


但是我要跟大家说,我心中那把火是不会就这样熄灭的。决不会因为你们的讥讽,你们那许许多多的建议而改变。因为我一直等待走出的那一步。大家都需要时间。而且越艰难得来的成果更使我能值得去珍惜,所以我忍。可是有时真的就是那么的难堪。


我很感动。今天凌晨我听到了这首歌,它尽然可以鼓励到我。我听了这首歌,心里就是酸酸的。可是我会努力!我对自己讲,可以的!我真的可以的!! :p

Standing in the eyes of the world

Pahit getir hidup...
Dan pengorbanan
Terpaksa dihadapi,
Demi kejayaan
Terdidik sejak mula,
Tabah berusaha
Tanpa cuba melangkah,
Tak kemana
Dimana kau berada
Pencapaian tak tiba dengan mudah
Harapan yang pernah terkulai layu
Kembali segar mekar bawah bayanganmu
Setiap manusia ingin berjaya
Namun tak semua miliki tuah
Engkau menghampirinya
Kesempatan telah pun tiba...
Kini "Standing In The Eyes Of The World"
Hanyalah selangkah dari nyata
Keazaman membara dijiwa
Menanti saat bebas merdeka
Tiba masa kau melangkah gagah
Bersemangat ke arah matlamat sedaya upaya
Engkau terunggul
Wajar "Standing In The Eyes Of The World".

1 comment:

Michelle said...

坚强吧~我的朋友.无论你做什么样的选择,我都会支持你!笑一笑啊~~~